Forumul FCRP

Ce inseamna convergenta media?

0 Membri si 1 Vizitator vizualizeaza acest subiect.

Offline AnamariaS

• 23
  • An: I-Zi
  • Grupa: 7
  • Sectiune/Master: Comunicare si PR
Ce inseamna convergenta media?
« : Mai 06, 2014, 20:02:05 »
Buna tuturor,

Sunt o fosta studenta la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice si am o provocare, sa raspund sintetic la intrebarea Ce este convergenta media? Din pacate nu imi aduc aminte sa fi studiat acest concept, dar va provoc sa ma contraziceti!

Mersi anticipat!

Offline zota_mihaela

• 3
  • An: I-ID
  • Grupa: 1
  • Sectiune/Master: Comunicare si PR
Re: Ce inseamna convergenta media?
« Raspuns #1 : Mai 06, 2014, 21:58:46 »
„”Noile media se referă la rezultatul convergenței dintre sistemul mediatic tradiți-
onal (televiziune, radio, presă scrisă), telecomunicații, tehnologia digitală și siste-
mele informatice și computerizate. Această convergență între media contemporane,
telecomunicații, electronică și computer – care datează aproximativ din anii ’70 –
justifică prezența determinantului „noi“, nu doar în sensul de ultimele despre care
știm/ultimele care au apărut, ci noi în sensul că prezintă trăsături speciale și impun
regândirea substanțială a modului de organizare și de dezvoltare a unei societăți. 
O listă a noilor tehnologii (cu o dată de început relativ arbitrară reprezentată de
începutul anilor ’80) ar include: computerele personale, teletextul, sistemul de înre-
gistrare video, videotextul, televiziunea prin cablu, sateliții de telecomunicații, siste-
mele de telecoferințe și de videoconferințe, mesageria vocală, sistemul de transmitere
prin fax, televiziunea de înaltă fidelitate, telefonia mobilă, televiziunea interactivă,
CD-ROM, DVD, instant messaging, inteligența artificială, grafica tridimensională.
Deci, noile media reprezintă mai mult decât Internetul sau versiunea online a coti-
dianelor; numai că, în ciuda faptului că noile media nu pot fi în nici un fel reduse la